علم و فناوری

تزریق قدرت به آلمانی شیک‌پوش / منصوری هیولای بی‌ام‌و را خشن‌تر کرد / عکس

منصوری، تیونر جنجالی دنیای خودرو، این بار از اشراف‌زادگان همیشگی خود فاصله گرفته و سراغ یکی از خشن‌ترین سدان‌های جهان رفته است؛ بی‌ام‌و M۵ G۹۰.

امیرمسعود عابدین: کمپانی منصوری از بازنگری و اصلاح اساسی رولزرویس‌ها و مرسدس‌بنزها کمی فاصله گرفته و اکنون توجه خود را به بی‌ام‌و M۵ جدید معطوف کرده است. بی‌ام‌و M۵ با کد اتاق G۹۰ که اغلب به دلیل سنگینی بیش از حد مورد انتقاد قرار می‌گیرد، پس از تست و رانندگی مورد ستایش گسترده قرار گرفته و خود را به عنوان یک سدان بسیار قدرتمند ثابت کرده است. این خودرو اکنون زیر دست منصوری وحشی‌تر شده و قدرت بیشتری را به رخ می‌کشد.

تغییرات ظاهری

تزریق قدرت به آلمانی شیک‌پوش / منصوری هیولای بی‌ام‌و را خشن‌تر کرد / عکس

طبق معمول، این تیونر به شدت از فیبر کربن استفاده کرده و یک قاب مشبک در پایین‌ و یک اسپلیتر جلوی برجسته روی این خودرو نصب کرده تا جلوه بیشتری به قسمت جلویی ببخشد.

بزرگترین تغییر ایجاد شده در کاپوت خودرو است. منصوری به دلیلی مجبور شده که چند دریچه برجسته از جنس فیبر کربن را در مرکز این بخش اضافه کند، در حالی که بقیه قسمت‌ها هم‌رنگ بدنه نگه داشته شده است.

تزریق قدرت به آلمانی شیک‌پوش / منصوری هیولای بی‌ام‌و را خشن‌تر کرد / عکس

کاورهای فیبر کربنی آینه‌های جانبی، رکاب‌های جدید و ادوات کربنی اضافی در اطراف خم معروف هوفمایستر (Hofmeister kink)، به لیست تغییرات اضافه می‌شوند. یک مجموعه جدید رینگ‌های ۲۲ اینچی تغییرات خارجی را کامل می‌کند و قدرت اضافی زیر کاپوت را گوشزد می‌کند.

تزریق قدرت به آلمانی شیک‌پوش / منصوری هیولای بی‌ام‌و را خشن‌تر کرد / عکس

هیچ پروژه منصوری بدون تغییرات اساسی در کابین به پایان نخواهد رسید. این تیونر، چرم آبی روشن را به صندلی‌ها و بخش‌هایی از پنل‌های در اضافه کرده که در تضاد با چرم مشکی قرار دارد.  

قدرت و سیستم اگزوز بحث‌برانگیز

تزریق قدرت به آلمانی شیک‌پوش / منصوری هیولای بی‌ام‌و را خشن‌تر کرد / عکس

به بحث‌برانگیزترین بخش این خودروی تغییر یافته می‌رسیم؛ اگزوزها. طراحان منصوری آشکارا زمان زیادی را صرف نگاه کردن به هوندا سیویک تایپ R کرده‌اند و سه سر اگزوز را در مرکز سپر عقب قرار داده‌اند.  

تزریق قدرت به آلمانی شیک‌پوش / منصوری هیولای بی‌ام‌و را خشن‌تر کرد / عکس

قدرت نیز افزایش یافته‌ است؛ در حالت استاندارد، موتور ۴٫۴ لیتری V۸ هیبریدی توئین توربو، ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه منصوری این اعداد را به ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رساند.

منبع: carscoops

۳۲۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا