حقوق بازنشستگان و وام ۵۰ میلیونی + جزئیات برنامههای جدید تأمین اجتماعی
قائممقام سازمان تأمین اجتماعی خبر داد: دو مرحله متناسبسازی حقوق بازنشستگان، وام ۵۰ میلیونی و ۲۰ برنامه تحولی شامل اصلاح بازنشستگی سخت و زیانآور و تحول دیجیتال در سال جاری اجرایی میشود.
عادل دهدشتی، قائممقام سازمان تأمین اجتماعی، در سفر استانی به اردبیل و نشستهای مشترک با تشکلهای کارگری و بازنشستگی، از برنامههای کلان این سازمان و وضعیت خدماتدهی به جامعه هدف سخن گفت.
وی با اشاره به اهمیت نقش کارفرمایان خوشحساب در تداوم خدمات سازمان، اظهار داشت: «جامعه کارفرمایی به عنوان شریک واقعی، در حمایت از نیروی انسانی و پرداخت بهموقع حقبیمهها نقش موثری دارند و از این بابت قدردانی میکنیم.»
پرداخت مستمری و بدهیهای دولت
دهدشتی با بیان اینکه سازمان ماهانه بیش از ۹۰ همت حقوق و مستمری پرداخت میکند، افزود: «این رقم علاوه بر بیمه بیکاری و حدود ۲۵ همت هزینه درمان است که سازمان موظف به پرداخت آن است.»
وی یادآور شد که در دو سال اخیر، دولت بخشی از دیون خود به تأمین اجتماعی را پرداخت کرده است؛ سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۱۸۰ همت پرداخت شده و ۷۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز بهزودی در قالب اوراق تسویه خواهد شد.
متناسبسازی حقوق بازنشستگان و برنامههای تحولی
قائممقام سازمان تأمین اجتماعی گفت: «با وجود شرایط سخت مالی، دو مرحله متناسبسازی حقوق بازنشستگان طی سال گذشته اجرا شد. نرخ پشتیبانی تأمین اجتماعی اکنون ۳.۶ درصد است و برای عبور از چالشها، برنامههای تحولی و توسعه بیستگانه در دستور کار قرار دارد.»
وی افزود: «اصلاح آییننامه بازنشستگی سخت و زیانآور و پیش از موعد، تحول دیجیتال، استرداد بانک رفاه کارگران و پرداخت فوقالعاده ویژه و تعرفه پرستاری از جمله این برنامهها هستند.»
خدمات درمانی و توسعه زیرساختها
دهدشتی با اشاره به ارائه خدمات متنوع و باکیفیت درمانی بیان کرد: «برای توسعه دسترسی جمعیت تحت پوشش، مراکز متعدد درمانی و تشخیصی با سازمان همکاری دارند و تلاش میکنیم عدالت در ارائه خدمات برای همه آحاد جامعه برقرار شود.»
وام و حمایت از بازنشستگان
وی همچنین از پرداخت ۱۵۰ هزار فقره وام ۵۰ میلیونی به بازنشستگان خبر داد و تأکید کرد که این پرداختها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
استخدام و انتصابات
دهدشتی درباره انتصابات و آزمونهای تخصصی در سازمان گفت: «با برگزاری آزمونهای علمی و کمیتههای فنی، نیروهای متعهد، متخصص و مستعد در مجموعه به کارگیری میشوند تا کیفیت خدمات ارتقا یابد.»
سفر استانی و بازدید از شعبه ۲ اردبیل و بیمارستان سبلان نیز فرصتی برای تعامل مستقیم با کارکنان و مراجعین فراهم کرد و روند اجرای برنامهها و خدمات سازمان را بهبود بخشید.