اخبار روز

مهارت کم معلمان در شلوغی کلاس‌ها 

با وجود اینکه امسال هم تعداد معلم‌ها و هم کلاس‌های درس بیشتر شده، اما هنوز هم تراکم کلاس‌های درس زیاد است.  

همشهری آنلاین- محمد سرابی: علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در نشست خبری جزییاتی از افزایش معلمان ارائه کرد اما گفت که مهمترین مشکل سال ۱۴۰۴ تعداد زیاد دانش‌آموزان در کلاس‌ها است.

نشست خبری علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه هاجر پایین تر از خیابان وحدت اسلامی برگزار شد. فرهادی در ابتدای سخنان خود آماری از امتحانات نهایی خرداد ارائه کرد و گفت: «یک میلیون و ۵۲۱ هزار دانش‌آموز امتحان نهایی دادند که ۵۷۱ هزار نفر پایه دوازده، ۵۸۴ هزار نفر پایه یازده، ۱۵۴ هزار نفر بزرگسال، ۲۱۲ نفر ترمیم نمره و … بودند. آزمون نهایی در ۵۳۷۹ هزار مدرسه برگزار و ۲۹ میلیون و ۴۲۹ هزار برگه تصحیح الکترونیک شد که در این حجم بی‌نظیر بود. »

پس از اعلام نتایج آزمون‌های نهایی مشخص شد که متوسط معدل دانش آموزان سال‌های آخر به شدت پایین است و در برخی موارد به زیر ده رسیده است.

فرهادی در پاسخ به سوال همشهری درباره اینکه مهمترین مشکل دانش‌آموزان ایران در سال تحصیلی امسال از نظر وزارتخانه چیست هم جواب قابل تاملی داد. او به همشهری گفت: کاهش نمره نهایی به دلیل دقت در برگزاری آزمون و سنجش واقعی‌تر بود و هشدار داد که باید کاری در این زمینه انجام شود. البته می‌شود با ساده کردن سوالات امتحانی، نمرات را بالا ببریم ولی نباید پنهان کاری کنیم.

او با اشاره به اینکه رفتار دانش آموزان در ایران و جهان نسبت به امر آموزش تغییر کرده است، تاکید کرد: کسانی که معلم بوده‌اند می‌دانند که درس دادن در کلاس بیش از ۳۰ نفره چگونه است و چقدر بازدهی دارد. مشکل ما کمبود نیروی آموزشی، کمبود کلاس با وجود نیرو و پس از آن مهارت معلمان است. معلمان باید از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه رجایی جذب شوند، جایی که اقلا ۴ سال آموزش دیده‌ باشند.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود درباره افزایش تعداد معلمان گفت: «در سال ۱۴۰۳ تعداد معلمان ۶۰۳ هزار نفر بود که امسال به ۶۲۰ هزار نفر رسیده است و اگر فضای کافی داشته باشیم می‌توانیم تراکم کلاس‌ها را کاهش دهیم.»

گردآوری: کلبه سرگرمی
شما چه نظری دارید؟ دیدگاه خود را در سایت کلبه سرگرمی بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا