وقتی تویوتا لندکروزر شبیه مرسدس بنز میشود! / یک تیونینگ جذاب / عکس

تویوتا لندکروزر همیشه نمادی از قدرت، دوام و آفرود بیمرز بوده است؛ اما حالا، تیونر ژاپنی لیبرتی واک تصمیم گرفته چهرهای تازه و جسور به این سرباز خاکی بدهد.
امیرمسعود عابدین: لیبرتی واک که به تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپراسپرت شهرت دارد، اینبار سراغ تویوتا لندکروزر سری ۲۵۰ (پرادو) رفته است. نتیجه این ارتقا و اصلاح، ارائه ترکیبی از جسارت، اغراق و طراحی پرزرقوبرق است.
در نمای جلو، کیت بدنه LB-Works با سپری بازطراحیشده و ورودیهای هوای غولپیکر، ظاهری اسپرت و خشمگین خلق کرده است. چراغهای روشنایی روز (DRL) درون بدنه جا گرفتهاند و کاپوت با یک قطعه تزئینی جدید تکمیل میشود. در امتداد بدنه، گلگیرهای پهن بولت-آن امضای همیشگی لیبرتی واک هستند که عضلانیترین بخش این خودرو را تشکیل میدهند.
نمای عقب هم کمتر از جلو چشمگیر نیست؛ با یک دیفیوزر بزرگ، اسپویلر صندوق و بال عقب که به نظر میرسد مستقیم از دنیای مسابقات آمدهاند. در کنار آنها، چراغهای LED مدرن سری Nova از Alpharex، چهرهای لوکس و مدرن به این SUV دادهاند.
چرخها، لاستیکها و جزئیات چشمنواز
این لندکروزر پرادو روی رینگهای آلیاژی ۲۴ اینچی Vossen سوار شده که با لاستیکهای Toyo Proxes ST III پوشیده شدهاند؛ لاستیکهایی مخصوص پیکاپها و SUV های پرقدرت. ارتفاع خودرو نیز کاهش یافته تا حالت اسپرتتری پیدا کند و فاصلهی بین چرخ و گلگیر به حداقل برسد.
جالب آنکه با وجود این ظاهر تهاجمی، هیچ تغییری در پیشرانه ایجاد نشده است. پرادو همچنان از موتور هیبریدی ۲٫۴ لیتری توربوشارژ i-FORCE MAX بهره میبرد که ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ قدرتی که از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک (۴WD) به زمین منتقل میشود.
قیمت استایل، نه قدرت
ظاهر خاص همیشه هزینه دارد و در دنیای لیبرتی واک، این هزینه اصلا کم نیست. قیمت کیت کامل بدنه حدود ۸,۸۰۰ دلار اعلام شده و رینگهای ۲۴ اینچی Vossen نیز حدود ۱۴,۸۵۰ دلار قیمت دارند.
اما اگر کسی بخواهد بخشهای خاصی را بهصورت جداگانه سفارش دهد، جدول قیمتها به این صورت است:
-
سپر جلو: ۲,۴۲۰ دلار
-
سپر عقب: ۱,۱۰۰ دلار
-
بال عقب: ۸۸۰ دلار
-
اسپویلر صندوق: ۶۶۰ دلار
-
قطعه تزئینی کاپوت: ۹۹۰ دلار
منبع: carscoops
۵۸۳۲۲








