اخبار روز

تأکید مشاور ارتباطات و روابط بین‌الملل هلدینگ صبا انرژی بر تحول در ساختار روابط عمومی شرکت‌های زیرمجموعه

جلیلی با اشاره به اینکه روابط عمومی نباید صرفاً به فعالیت‌های خبری یا پاسخگویی محدود شود، گفت: روابط عمومی هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است. باید از نگاه‌های سیاسی، شخصی و غیرتخصصی در این حوزه فاصله گرفت و روابط عمومی‌ها را به جایگاه واقعی خود یعنی مدیریت برند ارتقا داد.

وی افزود: با تشکیل شورای روابط عمومی به دستور مدیرعامل هلدینگ تلاش می‌کنیم رویکردها تغییر کند تا روابط عمومی‌ها نقش فعال‌تری در معرفی دستاوردها و عملکردها داشته باشند. بسیاری از مشکلاتی که در جلسات مطرح می‌شود، اگر به‌درستی رسانه‌ای شود و اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد یا اساساً به وجود نمی‌آید یا سوءتفاهم‌ها برطرف خواهد شد.

در اکثر موارد یکپارچگی برند وجود ندارد و رفتار و آرکی‌تایپ آن مجموعه مشخص نیست و فقط درحد پاسخگویی با مخاطب ارتباط برقرار میکند.

مشاور ارتباطات و روابط بین‌الملل هلدینگ صبا انرژی با تأکید بر اهمیت شفاف‌سازی عملکرد مدیران اظهار کرد: ضروری است کار بر روی برند شخصی مدیران و پرسنال برندینگ انجام شود تا تغییرات و دستاوردهای هر مدیر مشخص و به‌درستی منتقل شود. متأسفانه در گذشته بسیاری از تغییرات مدیریتی، اصلاحات ساختاری و حتی بازگرداندن حق و حقوق‌ها به کارکنان رسانه‌ای نشده و این موضوع باعث شده بخش زیادی از تلاش‌ها دیده نشود.

جلیلی با اشاره به نمونه‌هایی از این غفلت رسانه‌ای اظهار داشت: برای مثال، اگر در زمان انتصاب‌ها یا تغییرات مدیریتی اطلاع‌رسانی صحیح انجام شود، بسیاری از فشارها کاهش می‌یابد و نگاه‌ها به سمت عملکرد واقعی مدیران معطوف خواهد شد. همین موضوع در حوزه حقوقی و کارگری نیز صدق می‌کند چرا که با پوشش رسانه‌ای درست، بازپس‌گیری حقوق و پیگیری مطالبات مشخص و قابل‌تقدیر خواهد بود. لطفاً بیشتر به روابط عمومی‌ها بها داده شود و ارتباطشان با ما را گسترش دهند و این برای تمامی شرکت‌های تابعه صدق می‌کند اتفاقاً بیشترین همکاری را آقای جم با ما داشتند در زیر مجموعه و اینکه حتماً بصورت هماهنگ همکاری کنیم.

وی تأکید کرد: از این پس، شورای روابط عمومی با هماهنگی کامل، دستورالعمل‌های لازم را به شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ خواهد کرد. همچنین شرکت‌ها موظف هستند در هماهنگی با روابط عمومی هلدینگ و خبرگزاری جمهوری اسلامی، اخبار و اطلاع‌رسانی‌های خود را به‌طور منظم به اشتراک بگذارند تا تصویر واقعی از دستاوردها و فعالیت‌ها ارائه شود.

منبع | خبرفوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا